دستگاه کش لس چیست و چه کاربردهایی دارد؟

اگر به شعب برخی از بانک ها مراجعه کرده باشید حتما دستگاه هایی را دیده اید که از نظر اندازه تقریبا شبیه به کیوسک های تلفن است، صفحه نمایش و کیبورد بزرگی دارد. احتمالا در ذهنتان سوال پیش آمده که این دستگاه کش لس چیست و به چه دردی میخورد؟


نام این دستگاه ها خودپردا غیرنقدی یا Cashless ATM است که در سال های اخیر مورد استقبال مردم و شعب بانک ها قرار گرفته است. این دستگاه ها قابلیت برداشت پول را ندارند. یعنی تمامی عملکردهای یک دستگاه خودپرداز را دارند به جز برداشت وجه نقد!

همیشه هدف از مراجعه به بانک یا دستگاه خودپرداز برداشت پول نیست. گاهی برای انجام عملیاتی مانند انتقال پول، پرداخت قبض و … به دستگاه خودپرداز یا بانک میروید. به کمک این دستگاه میتوانید بدون اتلاف وقت بسیاری از امور بانکی را انجام دهید.


موارد عنوان شده مزایایی از دستگاه کش لس است، حال با بررسی دستگاه کش لس چیست در ادامه همراه ما باشید.


دستگاه کش لس و انواع آن

دستگاه کش لس به عنوان جدیدترین دستگاه برای انجام انتقالات و تبادلات بانکی و … است. دستگاه کش لس در واقع ترکیبی از کامپیوتر و ATM پیشرفته است که با هدف جلوگیری از حمل و نقل اسکناس و رسوب پول و همچنین انجام تراکنش های بانکی استفاده می شود.

یسن دستگاه به عنوان یک وب کیوسک است که برای کاربردهای مختلف مورد استفاده قرار میگیرد. همچنین به طور مستقیم با درگاه بانکی در ارتباط است در حالی که سایر وب کیوسک ها از طریق پز بانکی با یک وسیله جانبی با درگاه بانکی ارتباط برقرار می کنند.

اکنون که با مفهوم دستگاه کش لس چیست آشنا شدید، در قدم بعدی به معرفی انواع دستگاه کش لس میپردازیم.


انواع دستگاه کش لس


عبارت است از:

⦁ دستگاه کش لس مدل TECHNO IM30

⦁ دستگاه کش لس مدل Techno Kiosk Wk 100

⦁ دستگاه کش لس مدل R27

⦁ دستگاه کش لس مدل FK-303

هر یک از این دستگاه ویژگی های منحصر بفردی داشته از این قیمت و خدمات متفاوتی را ارائه می دهند. برای سفارش و اطلاع از قیمت هر یک از دستگاه های کش لس میتوانید به تیم پشتیبانی ایلیامهر در تماس باشید.


جایگاه کیوسک غیرنقدی در صنعت بانکداری


برای بررسی جایگاه کیوسک غیرنقدی باید ابتدا این دستگاه را مورد بررسی قرار دارد. همانطور که در فوق اشاره شد دستگاه کش لس به عنوان یک دستگاه مدرن سلف سرویس است که خدمات بانکی را تسریع می بخشد و میتواند هر نوع خدمات بانکی را پیاده سازی و اجرا کند.

در واقع این دستگاه نقش مهمی را در سیتسم بانکداری ایفا کرده و قابلیت کاهش چشمگیر ترافیک دستگاه های خودپرداز را دارد. بنابراین سیستم بانکداری در کل دنیا میتواند پاسخی برای سوال جایگاه دستگاه کش لس چیست، باشد.

 

آمار نشان می دهد که بیش از 60 درصد از تراکنش های بانکی برای خدماتی غیر از برداشت وجه است. بنابراین به کمک دستگاه کش لس میتوان بدون دردسر گذاشتن پول در دستگاه نیاز افراد را پاسخ دهد.

به عنوان یک رفتار هوشمندانه، بهتر است دستگا کش لس در کنار یک دستگاه خودپرداز قرار گیرد. با اینکار به راحتی از ترافیک در جلوی دستگاه خودپرداز جلوگیری می شود. همچنین زمانی که درخواست وجه نقد زیاد است سایر کاربران از دستگاه کش لس برای انجام امور بانکی استفاده می کنند.


انواع خدمات ارائه شده توسط دستگاه کش لس

با توجه به اینکه این دستگاه با فناوری روز دنیا ساخته شده، خدمات متنوعی را به کاربران ارائه می دهد که عبارت اند از:

⦁ ارائه انواع خدمات غیربانکی مانند انتقال وجه داخل شبکه شتاب، خدمات کارت، خدمات بدون مارت و صورت حساب همگی با دستگاه کش لس امکان پذیر خواهد بود.

⦁ پرداخت های غیرنقدی مانند پرداخت قبوض، خرید شارژ، شارژ کارت و …

⦁ ارائه خدمات ارزش افزوده مانند بارکدخوان، خدمات کارت بلیت و تیکت ویژه رستوران، مراکز خرید، مراکز هنری، مترو، شبکه حمل و نقل و …

⦁ پرداخت تسهیلات با کارت های داخلی و شتاب

⦁ پرداخت عوارض شهداری و خروج از کشور

⦁ تغییر رمز اول و دوم کارت

⦁ گزارش از ده عملیات آخر

⦁ پرداخت تسهیلات

 

با توجه به این خدمات متنوع دستگاه کش لس تحولی عظیم برای حذف پول نقد به وجود آورده است بدین صورت که مردم برای انجام امور مالی خود حتما نیازی به پول نقد ندارند.

دستگاه کش لس چه مزایایی دارد؟

حتما دیگر دریافته اید که دستگاه کش لس چیست اما نمیدانید که چرا این دستگاه اینقدر جایگاه ویژه ای را پیدا کرده است؟ چه مزایایی را به همراه دارد؟

در ادامه تمامی مزایای دستگاه کش لس را با هم بررسی می کنیم:

⦁ یکی از بهترین و مهمترین خدمات دستگاه کش لس معاف بودن از مالیات است. این دستگاه‌ها به دلیل خدماتی بودن مشمول مالیات نمی شوند. تمامی مشاغل از جمله پزشکان، رستوران ها، اماکن تجار، فروشگاه ها، برج ها اداری و تجاری و … میتوانند از این دستگاه استفاده کنند.

⦁ کیوسک های غیرنقدی اندازه کوچکی دارند و قابل استفاده در هر محیطی هستند، همچنین به راحتی به دیوار نصب می شوند.

⦁ این دستگاه به دلیل نداشتن خدمات وجه نقدی نیازی به امنیت شدید ندارند، دقیقا برعکس دستگاه های خودپرداز.

⦁ انجام عملیات بانکی با سرعت بالا امکان پذیر است.

⦁ خرید دستگاه کش لس نسبت به دستگاه های خودپرداز ارزان تر و اقتصادی تر هستند.

⦁ با توجه به کسب و کارهای مختلف میتوان برنامه های مختلفی روی آن نصب کرد و قابلیت برنامه نویسی دارند.

⦁ امنیت دستگاه کش لس بسیار بالاست و هکرها نمیتوانند به راحتی آن را هک کنند.

⦁ قابلیت خواندن بارکد را دارند.

⦁ توسط اثر انگشت احراز هویت را انجام می دهد.

⦁ نصب و عملکرد بسیار آسان و سریعی دارد.

قیمت دستگاه کش لس


همانطور که میدانید قیمت یکی از اصلی‌ترین پارامترها در خرید یک خدمات یا محصول است. هماطور که در فوق اشاره کردیم خرید دستگاه کش لس بسیار مقرون به صرفه است و به راحتی میتوان آن را تهیه کرد؛ اما برخی از فاکتورها میتواند سبب افزایش یا کاهش قیمت نهایی این دستگاه شود؛ از جمله:

⦁ جنس بده دستگاه کش لس

⦁ داشتن پرینتر سبب افزایش قیمت می شود

⦁ داشتم وسایل جانبی مانند اسپیکر، موس و کیبورد

⦁ نوع مانیتور نیز بر قیمت دستگاه تاثیرگذار است.

در مجموع باید گفت چون دستگاه کش لس روی دیوار نصب می شود به همین دلیل از نظر سخت افزاری قیمت پایین تری دارد. علاوه بر تمامی این موارد باید برند دستگاه و کشور مبدا را نیز در نظر گرفت که بر قیمت دستگاه کش لس اثر میگذارند.

مدارک موردنیاز جهت خرید دستگاه کش لس


شما با مراجعه به شعب و نمایندگی های ارائه دهنده دستگاه کش لس و ارائه مدارک مورد نیاز در کمترین زمان خرید دستگاه کش لس خود را انجام دهید.

⦁ تصویر جواز کسب محل کار

⦁ تصویر اجازه نامه یا سند

⦁ تصویر کارت ملی

دستگاه کش لس بهتر است یا خودپرداز ATM؟


باید بدانیم که داشتن دستگاه کش لس یا دستگاه خودپرداز در نهایت باعث سوددهی می شود و برای تمامی تراکنش های صورت گرفته کارمزدی به صاحب دستگاه تعلق میگیرد. اما سوالی که مطرح می شود این است که کدامیک بهتر است؟

طبق آمار گفته شد که بیشتر مراجعه افراد برای انجام تراکنش های غیر نقدی است و درصد کمتری برای برداشت وجه به دستگاه خودپرداز مراجعه می کنند. در حالت کلی باید گفت دستگاه کش لس تمامی خدمات دستگاه خودپرداز را به جز براشت وجه نقد ارائه می دهد و مزایای بیشتری نسبتبه دستگاه های ATM دارد.

جمع بندی

در این مقاله با تمام جزئیات به بررسی سوال دستگاه کش لس چیست پرداختیم تا کسانی که قصد خرید آن را دارند بطور آگاهانه و با اطلاعات کافی اقدام کنند. همانطور که اشاره شد تفاوت اصلی دستگاه کش لس و دستگاه خودپرداز در پرداخت نقدی است اما هر یک مزایای مخصوص به خود را دارند.

برای خرید و مشاوره دستگاه کش لس یا دستگاه خودپرداز میتوانید با تیم پشتیبانی ایلیامهر در تماس باشید.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

با خشم عادلانه نکوهش کنید و از مردان فریب خورده متنفر باشید و تضعیف شده توسط جذابیت لحظه لذت چنان کور میل که آنها نمی توانند درد و مشکل را پیش بینی کنند.
ارتباط از طریق واتساپ مسنجر اینستاگرام تلگرام اسکایپ مکالمه تلفنی پیامک ایمیل
×
واتساپ
تلگرام
مکالمه تلفنی
باز کردن بستن
تماس با پشتیبانی